HomeNet erfaringer
Navn: Homenet AS
Om selskapet: Homenet ble stiftet i 2008 som et bredbånddselskap som leverte lave prise for xDSL-teknologier. I dag er Homenet posisjonert som en landsdekkende leverandør. Selskapet samarbeider med Viasat og RiksTV for leveranse av TV-pakker. Homenet er eid av Globalconnect (tidligere Broadnet). Daglig leder er Brynjar Andersen Styrets leder er Jacob Kjær
( omtaler)
Tjenester, kundeservice og priser
HomeNet tilbyr disse tjenestene:
Kontaktinformasjon:
Besøksadresse: Fiolveien 10, 9016 Tromsø
Postadresse: Postboks 1, 1330 Fornebu
Telefon: 33 99 01 00
Kundeservice web
Facebookside
Priser
Bredbånd
Bredbånd fra kr: 449,- per måned
Linjeleie på kr. 150,- tilkommer dersom du ikke har fasttelefon
Fibernett
Billigste: Fra kr. 549,- per måned
Beste: Fra kr. 699,- per måned
Bruk vår sammenligningstjeneste for å finne beste og billigste avtale der du holder til
- 100% Uforpliktende & Gratis
- Leverandørene konkurrerer om deg
- Spar tid & penger
Slik får du det beste og billigste bredbåndet!
- Fyll ut ett skjema
- Få tilbud fra flere som leverer til ditt område
- Takk nei til alle – eller ja til et tilbud du syntes er bra!
Styr unna!
Jeg fikk for et og et halvt år siden besøk av en selger fra HomeNet. Han solgte meg fiber med lovnad om at fiber kunne føres inn til huset via luftlinje slik som strømmen min. Dette var essensielt for at jeg ønsket tjenesten da jeg forklarte at det var helt uaktuelt å grave opp asfalten i min innkjørsel. Jeg skrev derfor under på nettbrettet han hadde med.
I ettertid krever HomeNet at jeg selv må grave kabelen inn til huset selv om avtalen med selgeren var å få det inn med luft. De begrunner det at det er kun ord mot ord og at i kontrakten står det at huseier selv må få kabelen inn til huset. Da jeg ringer selskapet bekrefter en av kundebehandlerne at det er et kjent problem med at deres selgere lover for mye, men selskapet tar ikke noe ansvar for dette.
Jeg føler meg lurt og har klagd selskapet inn for Brukerklagenemda. Avbestillingsavgiften for min avtale er på 9 000 kroner, så jeg må når finne ut hvordan jeg kvitter meg med dette selskapet først som sist.
Min anbefaling er et helt klart, STYR UNNA!
Forferdelig
forferdelig erfaring forferdelig service og ikke minst verste og uprofesjonelt kunde service jeg har sett, styr helt unna og unngå helt.
Sykt av et scam-firma.
Ble lovet oppkobling av nett i løpet av 2 uker. Etter 1 1/2 uke ringer jeg for å forsikre at det holder det de lover (da nett var essensielt for meg med hjemmekontor). Da strekker de det én une til. Ringer igjen etter 3 uker enda flere forsinkelser. De sier at de ikke har noen ledige montører. Så velger jeg å si opp bestillingen (ikke avtale). Så plutselig får jeg en faktura på 2500kr. Kundeservice setter seg fast på at det er angrefrist. Hvilket helvet*** angrefrist når dere ikke har levert et eneste produkt, og ikke har dere heller fått kontakt med montører. Jeg betaler ikke 2500 for at en tulling hos dere klikker på en par museklikk. Sender en mer detaljert beskrivelse inn til dem og bestrider fakturaen. Nå har jeg fått inkasso (sak 5787260) fra Gothia AS (at disse tør å jobbe med en så uproft selskap, sier mye om Gothia AS). Kontaktet Gothia AS umiddelbart og ber om at saken taes videre til forliksrådet slik at dette kommer ut i lyset.
Gjør dere selv en tjeneste. Ikke kontakt et slikt useriøst firma. Lang ventetid, ingen respons i supporten og sjelløse konsulenter som bare er ute etter angrefrist-pengen da de bare strekker installeringen lengre og lengre.