Bergen Fiber erfaringer
Navn: Bergen Fiber AS
Om selskapet: Bergen Fiber, tidligere BKK fiber, ble stiftet i 2013. Selskapet er kommunalt eid med BKK og Altibox som sine to eiere. Bedriften arbeider med utbygging av fiber i Bergen og har etablert seg som en av byens største leverandører, med stadig økning i antall kunder. Selskapet er en lokal partner av Altibox og du som kunde kan derfor få deres tjenesteinnhold når du får lagt inn kabler fra Bergen fiber. Selskapet leverer tjenester til private husholdninger, borrettslag og utbyggere. Daglig leder er Tore Nyhammer Styrets leder er Kristin Johnsen Aadland
( omtale)
Tjenester, kundeservice og priser
Bergen Fiber tilbyr disse tjenestene:
- Fibernett
- TV-pakker
- IP-telefoni
Kontaktinformasjon:
Besøksadresse: Kokstadflaten 35, 5257 Kokstad
Postadresse: Postboks 7050, 5020 Bergen
Telefon: 55 12 72 00 (døgnåpent)
Kundeservice web
Facebookside
Priser
Fibernett
Billigste: Fra kr. 679,- per måned
Beste: Fra kr. 1299,- per måned
TV-pakke og Fiber (totalpakke)
Billigste: Fra kr. 1099,- per måned
Beste: Fra kr. 1699,- per måned
Installasjonspriser og oppgradering til fiber vil i mange tilfeller medføre egenarbeid og/eller egenandel ved etablering. Priser for dette avhenger av hvilken jobb som må gjøres hos deg. Listepris er satt til kr. 4990,-
For borrettslag og utbyggere gjelder egne priser.
Bruk vår sammenligningstjeneste for å finne beste og billigste avtale der du holder til
Fordeler
- 100% Fiber – ingen hybridløsninger
- En del av Altibox som har vunnet en rekke priser for å være en god leverandør.
- Kommunalt eid selskap som bidrar til felleskapet i Bergen.
Ulemper
- Relativt dyre.
- Varierende servicekvalitet.
- 100% Uforpliktende & Gratis
- Leverandørene konkurrerer om deg
- Spar tid & penger
Slik får du det beste og billigste bredbåndet!
- Fyll ut ett skjema
- Få tilbud fra flere som leverer til ditt område
- Takk nei til alle – eller ja til et tilbud du syntes er bra!
Dårlig installasjon. Dårlig service. Bredbåndet hakker.
Lokal monopolist som virker urimelig og å være i strid med god forretningsskikk, i tillegg til å bedrive ensidige bindende disposisjoner med tilfeldig og urettferdig prising. En i gaten betaler 499,- for 150/150 Mbit/s, jeg betaler 749. Elendig kundeservice som har stelt i stand dårlig situasjon helt selv med å operere med ulike tilbud til kunder innenfor samme område, i.e. melket trofaste kunder.
Average costumer service, bad accounting team, internet is ok, but they will try to charge you multiple times for the same invoice. Stay away.